Marka.png
 

Marka w sieci ma kilka wymiarów. Poza najważniejszym, merytorycznym aspektem marki (osobistej), który buduje zaufanie, pozycję eksperta w dziedzinie, w której jesteśmy najlepsi, w sieci bardzo ważnym i nieodłącznym elementem jest to, w jaki sposób się prezentujemy.

I nie chodzi tylko o to, że dobrze wyglądamy siadając przed kamerą podczas webinarów, ale głównie o to, jakie wizualne wrażenia wywołujemy w umysłach naszych odbiorców i z czym wizualnie nasza marka się kojarzy.

Wyobraź sobie eksperta, który od lat uczy o tym, jak skutecznie budować biznes, ale wchodząc na jego media społecznościowe stykasz się ze zdjęciami robionymi przez męża, chłopaka, a może nawet Panią z pobliskiego warzywniaka (bo tylko Pani była “pod ręką) nie wiadomo gdzie, telefonem. Bez przemyślanej strategii, bez kompozycji, bez stylu - totalna klapa.

Czy widzisz oczami wyobraźni, jak bardzo takie braki zaburzają zaufanie do tego eksperta?

Teraz wyobraź sobie, że wchodzisz na fanpage osoby, która ma zrobione profesjonalnie zdjęcia przez doświadczonego fotografa, osoby, której wizerunek jest spójny, schludny i wywołuje u Ciebie jakiś rodzaj emocji?

Nie wystarczy tylko tworzyć grafik. Te grafiki mają zapadać w pamięć odbiorcy, tak, by nawet budząc się w środku nocy, zapytany o Ciebie, będzie widział przed oczami Twój unikatowy obraz marki.

Jak wyglądać dobrze w swoim biznesie online- kilka strategicznych wskazówek.

 
  1. Charakterystyczne i wyjątkowe dla Ciebie kolory i elementy - każdy jest unikatowy na swój sposób, dlatego postaraj się wybrać taki zestaw kolorów i elementów, który będzie Cię wyrażał, a z drugiej strony będzie wywoływał emocje u odbiorcy takie, na których Ci zależy.
    W doborze zestawu kolorów może pomóc Coolors. Nie musisz się logować - po prostu klikasz, a system wysyła Ci podpowiedzi zestawów kolorystycznych.

  2. Emocje- Musisz wywoływać emocje. Nie jesteś szarą, nijaką kanapą, której nikt nie musi zauważać. Bądź “kolorowym Pawiem”, albo “Elegancką Audrey Hepburn”. Zastanów się na poważnie, jak chcesz aby ludzie Cię postrzegali i co chcesz aby czuli wchodząc na Twoją stronę internetową i kanały social media.
    Wygoogluj “Psychologię kolorów” i dobierz takie, które odpowiadają Twojemu celowi, ale z drugiej strony są z Tobą zgodne.

  3. Spójność się zawsze obroni- fakt. Jeśli coś jest ze sobą spójne, daje nam to wrażenie poukładania, spójności, harmonii. Bądź konsekwentny w stylu, który obierzesz.
    Przejrzyj kilka z popularnych kont Instagramowych. Czy widzisz tam spójne grafiki? Kolorystykę? Styl?

  4. Znajomość podstawowych zasad kompozycji- jeden z największych błędów popełnianych przez osoby działające w sieci- brak znajomości kompozycji. Bardzo często projektowanie grafik wygląda jak totalny chaos. Napisy są krzywo, kolory nie pasują do siebie, a kombinacja czcionek woła o pomstę do nieba.
    Ponieważ zauważyłam ten wcześniej już jakiś czas, stworzyłam krótki Poradnik o Grafikach, właśnie dla osób, którym z grafikami nie po drodze. To nic trudnego! A po rezultatach ponad 1000 osób wiem, że można być “Grafikiem we własnym domu”.

  5. Opracowanie wizji- Zanim zaczniesz działania w kierunku upiększenia swojego wizerunku w sieci, przemyśl, w jaki sposób mają widzieć Cię inni. Czy Twoja marka jest elegancka, czy raczej “na luzie”. Czy ma sprawiać, że stajemy się głodni (czerwony kolor na McDonald’s ma to sprawić), czy może ma uspokajać - decyzja należy do Ciebie i niezależnie z kim pracujesz, stwórz taką mapę swojego wizerunku i działaj.

  6. Profesjonalne zdjęcia - profesjonalne zdjęcia nie tylko sprawiają, że pierwsze, najważniejsze wrażenie jest WOW, ale świadczą również o tym, że podchodzisz do biznesu z powagą. Nie twierdzę tutaj, że zdjęcia powinieneś robić zanim zrobisz cokolwiek, ale jeśli jesteś już w sieci jakiś czas- zainwestuj trochę czasu i kapitału w to, aby zadbali o Ciebie profesjonaliści.
    (tutaj wielkie dzięki dla Aleksandry Zegarowskiej z Evil Fox Studio za te cuda, które dla mnie stworzyła na mój Fanpage)

  7. Dobrej jakości fotografie i obrazki - Pamiętaj, aby zdjęcia których używasz miały dobrą jakość. Pixeloza nikomu nigdy nie wyszła na dobre. Listę miejsc, z których możesz pobrać dobrej jakości obrazy, w dużej mierze w licencji CC0 (pamiętaj o prawach autorskich!!), znajdziesz TUTAJ

Mam nadzieję, że te kilka wskazówek i odnośników przyda Ci się w coraz lepszym korzystaniu z narzędzi graficznych i dążeniu do spójności.


KURS ONLINE - GRAFIKI DLA MARKI

NAUCZ SIĘ PROJEKTOWAĆ WIZUALNĄ STRONĘ SWOJEJ MARKI. WEŹ UDZIAŁ W KURSIE, Z KTÓREGO SKORZYSTŁO JUŻ PONAD 1000 OSÓB!

CANVA - Jeden z najpopularniejszych programów do projektowania grafik dla laików.

Dla ciekawskich: Startup Canva jest startupem wartości 1 MILIARDA dolarów, a Melanie Perkins, EO i Co-founder jest najmłodszą kobietą, której firma osiągnęła status tzw. Unicorna.

 
MELANIE PERKINS   Źródło: femaleonezero.com/people/this-woman-has-designs-on-the-world/

MELANIE PERKINS

Źródło: femaleonezero.com/people/this-woman-has-designs-on-the-world/


Jeśli uważasz, że ta wiedza może się komuś przydać, udostępnij artykuł na Facebooku, albo poleć znajomym.