Jeśli działasz w sieci i chcesz tą drogą pozyskiwać klientów MUSISZ pokazać się od profesjonalnej strony. Profesjonalizm dodaje zaufania, a Twoi potencjalni klienci zanim u Ciebie zakupią muszą Cię poznać - polubić i ZAUFAĆ. 

Ja więc dobrze "zaprojektować" swój wizerunek w sieci? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci na dobre wykorzystanie mediów społecznościowych w Twoim biznesie.

rozwin fanpage na facebooku


1. Zdjęcia profilowe - na Facebooku, zarówno na Fanpage'u jak i na profilu prywatnym są niezmiernie ważne. To jest Twoja "twarz" w sieci. Najlepszą opcją jest oczywiście profesjonalna sesja zdjęciowa, ale na początek wystarczy też zrobienie sobie zdjęcia na dobrym tle w dobrym świetle. Pomyśl, czy Twoje obecne zdjęcia dają taki efekt, jaki chcesz aby wywoływały u odwiedzającego. Czy ich charakter pasuje do charakteru biznesu, który prowadzisz? Czy pasują do Twojego charakteru i charakteru marki, którą chcesz tworzyć.

WSKAZÓWKA: jeśli zastosujesz zdjęcia z tej samej sesji, o tym samym stylu i charakterze na wszystkich swoich kanałach w mediach społecznościowych, pozwoli Ci to na uzyskanie spójnego wizerunku i obrazu Ciebie i Twojej marki w umysłach klientów. Dzięki temu, gdziekolwiek natrafią na Ciebie w sieci, automatycznie Cię rozpoznają i będą wiedzieć, że to Ty, co potęguje siłę zaufania do Ciebie. 


2. Profil prywatny na Facebooku-  bardzo często pomijany, a tak ważny! Nie zapominaj, że jest to Twoja wizytówka. Profilem prywatnym nawiązujesz relacje. Profilem prywatnym komentujesz. Pamiętaj - potencjalni KLIENCI SZPERAJĄ po Twoich mediach społecznościowych, po to, aby dowiedzieć się o Tobie więcej. Zadbaj, aby Twój profil prywatny też wyglądał dobrze.

3. Optymalizacja- kiedy Twój potencjalny klient szpera po Twoich profilach, daj mu jak najwięcej 'haczyków' np. do oferty. Wykorzystaj miejsca takie jak:

  • opisy w zdjęciach - profilowym, w zdjęciu w tle, 
  • możliwych do dodania przyciskach
  • w zakładce "informacje" na Facebooku
  • w opisie "o mnie" na LinkedIn czy Instagramie 

Dodaj tam linki, które mają jakiś cel, np. przekierowują do Twojej darmowej bądź płatnej oferty.


4. Grafiki - SPÓJNOŚĆ SPÓJNOŚĆ SPÓJNOŚĆ. Spójne grafiki są Twoją tajną bronią do wyróżnienia się spośród innych. Popatrz na najpopularniejsze konta, szczególnie na Instagramie. Wszystkie wyznaczają się wysoką jakością i spójną wizualizacją. Wiem, że tworzenie grafik nie jest łatwe. Kiedyś sama nie robiłam pięknych grafik, dlatego teraz, po kilku latach ćwiczeń i praktyki stworzyłam kurs Canva, aby pomagać osobom takim jak Ty wykorzystywać potencjał tego narzędzia i tworzyć SPÓJNE z Twoją marką grafiki (dodające profesjonalizmu!!). Po tym kursie, nawet osoby, którym wydawało się, że nie są graficznie uzdolnione, Tworzą grafiki, które wyglądają naprawdę pięknie i tworzą całość kojarzącą się klientom z ich marką. Kilka przykładów tutaj

5. Jakość zdjęć - kiedy wrzucasz jakieś zdjęcie na swój profil, staraj się aby jego jakość była możliwie najwyższa. Czasem wymaga to kilku albo nawet kilkunastu ujęć. Wypracuj swój jednolity, SPÓJNY :) styl. To jest trochę wysiłku, ale się opłaci. Jesteśmy społeczeństwem obrazkowym, więc musimy przyciągać obrazkami. W sieci znajdziesz wiele instruktaży na temat tego, jak edytować zdjęcia oraz jak je strategicznie planować, aby cały Twój profil (szczególnie na obrazkowym Instagramie) wyglądał pięknie. 

Aplikacje jakie możesz użyć, do stworzenia własnego stylu marki:

  • VSCO- jedna z moich ulubionych aplikacji. Znajdziesz tam wiele darmowych i płatnych filtrów, które pomogą Ci w utrzymaniu spójności marki. 
  • Snapseed pomoże Ci profesjonalnie edytować zdjęcia.
  • Canva- pomoże Ci w tworzeniu grafik na wszystkie media społecznościowe. Możesz tworzyć grafiki w tle, grafiki na bloga czy grafiki z cytatami motywacyjnymi. 
  • Photogrid pozwala tworzyć różnego rodzaju kreacje i kolaże.
  • Dzięki Planoly strategicznie zaplanujesz wygląd swojego profilu na Instagramie
planoly app
planoly

 

  • Grids pozwoli Ci na pocięcie zdjęcia na 9 elementów i stworzenie z nich układanki.
IMG_5524.png
grids



6. Jakość treści - pamiętaj, że piszesz i tworzysz treści dla klienta. Zaprojektuj je pod jego potrzeby, ale tak, by były zgodne z Tobą i Twoją marką. Podejść do publikowania treści jest kilka. Możesz planować z wyprzedzeniem, dzięki czemu możesz zapewisz sobie, tak zgadłeś, spójność, ale też i regularność publikowania treści. Spontaniczne publikacje są fajną i autentyczną formą nawiązywania relacji z Twoją publicznością i budują Twoją markę. Zanim jednak opublikujesz treści zastanów się

  • kim jest osoba, do której mówisz
  • jakie ma potrzeby? jaki problem chce rozwiązać
  • jaką wartość dostarczysz
  • jaki cel dla Twójego biznesu będzie miała ta treść
  • jakie wezawnie do działania (CTA) umieścisz w tej treści

O jakość i wartość treści trzeba dbać, ale szczególnie kiedy zaczynasz, strategiczne podejście do publikowania jest dla Ciebie bardzo ważne. Dostarczaj jak najwięcej wartości Twoim odbiorcom po to, aby do Ciebie wracali, dzielili się Twoimi treściami dalej oraz mieli w głowie obraz wysokiej jakości i wartości.


7. Media społecznościowe to też praca. Musisz zaakceptować fakt, ze Twoje działanie na profilu to też jest część Twojej pracy, a nie zabawa. To, że piszesz coś na Facebooku, publikujesz na Instagramie czy tworzysz wpis na bloga, buduje Twoją markę i pozycję eksperta, którą będzie Ci łatwiej zmonetyzować.  Nie traktuj swoich profili po macoszemu. Staraj się kreatywnie podchodzić do tego, co pojawia się u Ciebie i dbaj o jakość treści poświęcając i planując na to czas w swoim dniu pracy.  
 

 
 
 
 Kurs Canva dla Twojej Marki - naucz się Tworzyć piękne grafiki, które sprawią, że Twój biznes będzie wyglądał dobrze i profesjonalnie w sieci.

Kurs Canva dla Twojej Marki - naucz się Tworzyć piękne grafiki, które sprawią, że Twój biznes będzie wyglądał dobrze i profesjonalnie w sieci.

Twój wizerunek w sieci w dzisiejszych czasach ma ogromne znaczenie. Facebook, YouTube, Instagram, Podcasty, Blogi zastępują nam radio i telewizję, a dzięki powszechnemu dostępowi do tych kanałów, Tobie, jako przedsiębiorcy otwiera się ogromne pole możliwości stworzenia swojej marki "by design"- czyli tak, jak chcesz aby była postrzegana. Zaprojektuj swój wizerunek w sieci, zanim inni zrobią to za Ciebie i konsekwentnie o niego dbaj.

Trzymam kciuki!


Jeśli uważasz, że ta wiedza może się komuś przydać, udostępnij artykuł na Facebooku, albo poleć znajomym. 

 


POWIĄZANE KURSY