Krótki instruktaż jak z głową zacząć budowanie społeczności na Facebooku:

Chcesz kupić "lajki", żeby wyglądać lepiej w oczach odbiorców? 

Ktoś poradził Ci, żeby za kilkadziesiąt złotych "puścić" reklamę stargetowaną na kraje spoza USA i Europy Zachodniej, żeby "nabić" sobie obserwujących. 

Nie tędy droga. To, że kupisz 1000 lajków, długofalowo niekorzystnie odbije się na Twoich działaniach na Fanpage'u. 

Liczba lajków nie ma znaczenia dla sprzedaży, a algorytmy widzą wszystko - przede wszystkim "jakość" Twoich obserwujących - jakość w sensie ich dopasowania do Twojego typu działań i ich zakresu. 

Na podstawie danych o Twoich obserwujących algorytmy Facebook'a tworzą obraz osób podobnych do obserwujących i tak optymalizują to, w jaki sposób docierasz ze swoimi reklamami do innych. 

Dlaczego płacę niewiele za reklamy? Bo mój Fanpage obserwuje 1300 realnie zainteresowanych moim działaniem osób, a nie kilkanaście tysięcy przypadkowych, pozyskanych w "dziwny" sposób. 

 

JAK ZACZĄĆ PROWADZIĆ I JAK ROZWIJAĆ FANPAGE (BIZNESOWO):

  1.  Zakładasz Fanpage 
  2.  Publikujesz treści skrojone pod potrzeby Twojego idealnego klienta
  3.  Zapraszasz znajomych, ale tylko tych potencjalnie zainteresowanych treściami ...masz już jednego obserwującego  ;)
  4. Publikujesz dalej treści, regularnie.
  5. Dzielisz się info o Fanpage'u na grupach
  6. Jeśli to Twój Fanpage, podłączasz go do profilu prywatnego, a nawiązując relacje w różnych miejscach jak np. grupy, ludzie zaczynają wpadać na Twój Profil.
  7. Robisz reklamy na Facebooku nastawione na świadomość o marce, ale najlepiej to od razu do jakiejś darmowej treści na stronie lądowania (przy okazji masz benefit z budowania listy mailingowej) a takie reklamy moim zdaniem najlepiej się sprawdzają.
  8. Zapraszasz osoby, które polubiły jakąś Twoją treść, do poplubienia też Twojego Fanpage'a. 
  9. Dajesz CTA różnego rodzaju np. "podziel się tym wpisem". (CTA - Call To Action czyli wezwanie do jakiegoś działania)
  10. Dodajesz treści ze swojego bloga.
  11. Wrzucasz link do swojego Fanpage'a tam, gdzie jest to dozwolone.
  12. Dajesz CTA we wpisie, żeby polubili Twój fanpage - tak, żeby z bloga zainteresowani łatwo wracali na Twój Fanpage.
  13. Jeśli działasz na innych mediach społecznościowych, dajesz CTA -polub Fanpage.
  14. Dalej publikujesz regularnie : najlepiej treści video i na żywo, gdyż te typy otrzymują najlepsze reakcje.
  15. Obswerujesz, czego chcą Twoi odbiorcy.
  16. Robisz reklamy.
  17. Pracujesz ile się da do pierwszego 1000 obserwujących. Potem już "jakoś leci". 

Oczywiście dbasz o jakość i spójność treści.

 

JAKĄ MOŻESZ PRZYJĄĆ STRTEGIĘ 

Strategii na rozwinięcie Fanpage jest wiele. Każdy typ biznesu rządzi się nieco innymi charakterystykami, jednak dwie stałe pozostają niezmienne: OSOBA, dla której tworzysz (Twój odbiorca, czytelnik, potencjalny klient, Twoja społeczność) i WARTOŚĆ jaką dostarczasz swojemu odbiorcy. 

Kilka pomysłów:

Jednego dnia prowadź cotygodniowe sesje Q&A (pytania i odpowiedzi) Ja prowadzę AMA (Ask Me Anything), cotygodniowe sesje, na których spontanicznie odpowiadam na pytania mojej społeczności, które pojawiają się wcześniej lub na bieżąco podczas samej sesji. Jeśli nie czujesz się komfortowo robić tego z "wolnej stopy", możesz odpowiadać na jedno zapowiedziane pytanie (które np. zauważyłaś/eś gdzieś w grupie i możesz na nie odpowiedzieć, bo dotyczy Twojej dziedziny). To "tylko" 4 pytania na miesiąc. 

Innego dnia prowadź krótkie szkolenia na żywo, podczas których czegoś ludzi będziesz uczyć. Znowu, to "tylko" 4 tematy na miesiąc. Uparcie dajesz wartość aż złapiesz tzw. trakcję, czyli Twoi odbiorcy będą powracać, bo przyzwyczaisz ich do tego, że jesteś tam dla nich regularnie, a jeszcze lepiej jeśli przyciągną ze sobą kolejne osoby. 

Od czasu do czasu rób webinary, które będziesz promować przez dłuższy okres czasu w innych grupach, albo włączając reklamy na Facebooku. 

W strategii rozwoju Fanpage'a

  • poświęć trochę czasu na wymyślenie strategicznych 4 tematów na cały miesiac. Mogą (nie muszą) mieć cel sprzedażowy.
  • pamiętaj, że nie tworzysz treści dla wszystkich. Tworzysz je dla swojego odbiorcy. Spraw, żeby wiedział, czego może się spodziewać u Ciebie. 
  • stwórz wizję i ułóż do niej plan (wizja może się tworzyć na podstawie informacji zwrotej od odbiorców, ale najpierw musisz od czegoś wyjść)
  • dodawaj CTA (call to action- wezwanie do działania) np: "jeśli chcesz wiedzieć więcej to... " jeśli chcesz przejść na kolejny poziom, możesz pracować ze mną w ten i ten sposób" - przekierowuj do innych miejsc gdzie chcesz budować społeczność lub do miejsc kierujących na Twoją listę mailingową.
  • dawaj wartość, wartość, wartość 

Wiele osób, które zaczyna budowanie Fanpage często "mówi" do próżni. Następnie udostępniają swoje nagrania. Przychodzi jedna osoba, druga, trzecia i zaczyna się wszystko rozkręcać. Mów do idealnego klienta. Możesz przeprowadzać sesje live tematyczne dla niszy, albo jeszcze nawet niszy w niszy bardzo stargetowane w tego klienta idealnego, tak by mógł "usłyszeć" w tym co mówisz, coś, co przemówi do niego i tylko do niego.

I nic odkrywczego nie powiem jeśli powiem, że trzeba być konsekwentnym. 

Obiecuję Ci, że warto iść w JAKOŚĆ. Ilość przyjdzie z czasem.

 
 
newsletter banner.png
 
 DARMOWE INSTRUKTAŻE - SPRAWDŹ

DARMOWE INSTRUKTAŻE - SPRAWDŹ


POWIĄZANE KURSY

 
 

Jeśli uważasz, że ta wiedza może się komuś przydać, udostępnij artykuł na Facebooku, albo poleć znajomym.