Jak wybrać narzędzie do tworzenia newslettera w biznesie online? 

Wysyłanie newslettera do Twojej grupy odbiorców jest w biznesie online niezwykle istotne. Pozwala na bezpośredni kontakt z osobami, które wyraziły już zainteresowanie Twoją marką, tym co robisz i tym jak możesz im pomóc rozwiązać ich problem. 

system-do-newslettera.png

Narzędzie do wysyłki newslettera będzie Ci też służyć do wysyłania ofert marketingowych czyli informacji o tym, że nadchodzi sprzedaż Twojego kursu, że poprowadzisz webinar, albo, że właśnie chcesz udzielić komuś zniżki i wysyłasz kupon. Narzędzie to będzie Ci też służyć do wysyłania Twoim fanom informacji handlowych, czyli o tym, że właśnie sprzedajesz swój produkt lub swoją usługę (tak, jeśli ktoś daje radę znosić natłok Twoich wiadomości, śmiało możesz nazwać go fanem Twojej marki :) ).

Budując biznes w sieci lista mailingowa, czyli lista potencjalnych klientów, jest jego kręgosłupem. Budując listę mailingową niejednokrotnie usłyszysz, że jest to taka część biznesu, która w pełni należy do Ciebie. Możesz ją wyeksportować co jakiś czas i w razie krachu Twojego dostawcy usługi mailingowej, wgrać do innego systemu i nadal płynnie działać w swoim biznesie. Lista mailingowa nie jest zależna od innych, np. od Facebooka, który, jak też pewnie często usłyszysz, „może upaść” i stracisz wszystko.

Lista mailingowa i komunikacja za jej pośrednictwem z Twoimi odbiorcami będzie jednym z najważniejszych i nieodzownych elementów sukcesu Twojego biznesu w sieci, dlatego warto ją budować systematycznie. 

Jeśli dopiero zaczynasz w sieci, może Ci się wydawać, że osiągnięcie 2000, 3000 subskrybentów jest wręcz niemożliwe. Zapewniam Cię, że przy ilości użytkowników w sieci, jest to całkiem szybko osiągalne, dlatego wybór narzędzia, którym będziesz się posługiwać do obsługi emaili może w pewnym momencie zastopować Twój rozwój.  

Zanim wybierzesz narzędzie, zastanów się do czego będziesz tego narzędzia używać i z czym integrować. Narzędzi można wymieniać chyba w nieskończoność. Jest MailChimp, Mailerlite, Freshmail, GetResponse, Kajabi, ActiveCampaign, Seva (wcześniej ConvertKit), Ontraport itd. 

Niektóre z nich umożliwiają budowanie stron lądowania, inne mają własną platformę webinarową, jeszcze inne cały system obsługi klienta (CRM), jeszcze inne pozwalają na stworzenie całych lejków. 

Ja, w swoim biznesie używam systemu do newslettera do: 

  • integracji ze stronami lądowania, które buduję na platformie landingi.pl 
  • wysyłki zautomatyzowanych emaili po tym, kiedy ktoś pobierze moją treść darmową, jako element lejków marketingowo- sprzedażowych
  • wysyłki automatyzowanych emaili w czasie kampanii sprzedażowych
  • wysyłki newslettera o tym, co ważnego powinna moja społeczność wiedzieć. 
  • wysyłania przypomnień o organizowanym webinarze

Poniżej przedstawiam krótkie zestawienie znanych mi systemów i krótki opis niektórych z narzędzi do obsługi mailingu w Twojej firmie. Jeśli możesz sobie pozwolić, rekomenduję zainwestowanie od razu w lepszy system typu ActiveCampaign, Infusionsoft albo Ontraport (bardzo popularny wśród zagranicznych przedsiębiorców). Dzięki takiej inwestycji pieniędzy i czasu na jego opanowanie, zaoszczędzisz zarówno jedno i drugie. Niestety, jeśli planujesz dynamiczny rozwój biznesu, w pewnym momencie systemy darmowe, takie jak Mailerlite czy Mailchimp nie będą wystarczająco wydolne, aby w pełni spełniać Twoje oczekiwania i może to prowadzić do zastoju w Twoim biznesie, ponieważ będziesz musieć przenieść dane pomiędzy platformami. Zaoszczędzisz również pieniądze. Dla przykładu, Mailchimp zlicza osobno ten sam adres email, jeśli ktoś zapisuje się do dwóch różnych list, co w biznesie online jest normalne, kiedy Twój odbiorca pobiera np. dwie różne treści z różnych list. Ostatecznie płacisz za duplikaty, co nie występuje np. w Active Campaign.

Przejdźmy zatem do krótkiego podsumowania systemów. 

MAILERLITE - chyba najbardziej popularny system mailingowy w polskim biznesie online. Wybierają go często również moi kursanci. Jest to system dobry na początek pod kilkoma względami: 

  • jest darmowy do 1000 subskrybentów
  • nie jest systemem skomplikowanym, jeśli chodzi o tworzenie list i wysyłkę newslettera
  • galeria szablonów wyglądu wiadomości 
  • pozwala na tworzenie darmowych stron lądowania (zazwyczaj głównie dla tej funkcjonalności ten system jest wybierany, szczególnie wśród początkujących)
  • szablony na zasadzie drag-drop czyli przeciągnij i upuść. 
  • możliwość automatyzacji
  • polska wersja językowa

Wyzwania:

  • jeśli wykorzystujemy Mailerlite do tworzenia stron lądowania, głównym wyzwaniem, a nawet minusem jest to, że strona po zapisie nie generuje unikatowego linku, który jest potrzebny do prawidłowej optymalizacji w Managerze Reklam na Facebooku. Przez brak odpowiednich ustawień Pixela konwersji i jego prawidłowego zdefiniowania, niemożliwym jest uzyskiwanie dobrych wyników i niskiej ceny za pozyskanie lead’a.   

MAILCHIMP - kolejny system dość popularny wśród działających w sieci. 

  • darmowy do 1000 subskrybentów
  • prostota w obsłudze (zasady działania są analogiczne do działania mailerlite) 
  • integruje się z wieloma systemami takimi jak landingi.pl, Wordpress czy teachable (platformy, której używam do kursów) 
  • możliwość automatyzacji emaili
  • integracja z systemem reklamowym (Managerem reklam) na Facebooku - automatycznie zasysasz swoją listę mailingową do managera aby stworzyć grupy odbiorców.

Wyzwania:

  • zlicza duplikaty tych samych adresów email, jeśli pojawiają się na różnych listach mailingowych
  • bardzo szybko przekracza się progi cenowe za usługę, właśnie ze względu na zduplikowane adresy email
  • brak polskiej wersji językowej 

ACTIVE CAMPAIGN

  • system bardziej zaawansowany, ale nadal intuicyjny, i podobny analogicznie do logiki działania jak wcześniejsze systemy
  • integruje się z systemem do stron lądowania 
  • wewnętrzny system CRM 

Wyzwania: 

  • cena na początek może być zaporowa 

SEVA (dawniej CONVERTKIT)

Tego systemu próbowałam krótko. Nie przemawiał do mnie ponieważ logika działania różni się od tej znanej mi z  Mailchimp/Mailerlite czy ActiveCampaign Zmiast list tworzy się tagi i oznaczniki róznego typu. Dla mnie system jest mało intuicyjny (subiektywnie). Ja potrzebuję mieć listy, które są skorelowane z moimi fribikami-SuPear Magnesami czyli plikami, które są u mnie za darmo.

ONTRAPORT

System bardzo popularny na zachodzie i niestety drogi. Od niedawna Ontraport ma bardzo fajne narzędzie do tworzenia stron lądowania. Z obserwacji widzę, że szczególnie zachodni użytkownicy, szczególnie ci, używający Ontraport'u jako systemu do email marketingu, zaczynają powoli rezygnować z powiązania go z systemami do budowy stron lądowania, i wybierają to nowe rozwiązanie.

CLICKFUNNELS / INFUSION SOFT / NEW KAJABI

Prowadząc biznes w sieci, możesz rozważyć również systemy takie jak ClickFunnels, NewKajabi czy Infusionsoft, które są pewnego rodzaju „kombajnami” i łączą w sobie wiele funkcjonalności - od budowania strony lądowania, przez kreatory formularzy po automatyzację emaili i marketingu na FB. Zostawiam do rozważenia. 

 

 

Podsumowując. Na początek możesz śmiało wybrać Mailerlite lub Mailchimp, chociaż założe się, że przy magicznej liczbie 2000-3000 subskrybentów zaczniesz się rozglądać za czymś wydajniejszym. Jeśli nie będziesz stosować reklam na FB, Mailerlite jest ok. Jeśli chcesz jak najlepiej zoptymalizować i obniżyć koszty reklamy, strony lądowania na Mailerlite nie będą wystarczające, dlatego warto rozważyć użycie narzędzia do budowania stron lądowania (np. landingi.pl) i jego integrację z którymś z tych systemów.

Jeśli możesz sobie pozwolić, polecam od razu zaznajomienie się np. z ActiveCampaign lub Ontraport. Te systemy posłużą Ci na lata.

Pamiętaj, przy wyborze narzędzia, które będzie służyć Ci w biznesie, skup się na tym, do czego będziesz go używać. Przemyśl na jaką inwestycję Cię stać i czy stać Cię na to, żeby nie inwestować (ja żałuję, że nie używałam od razu ActiveCampaign, bo Mailchimp szybko zażyczł sobie kwot zbyt wysokich w stosunku do wartości usługi jaką dostarczają). 

Lista mailingowa służyć Ci będzie zawsze. Pamiętaj, żeby budować ją dobrze, technicznie i merytorycznie. 

A o merytorycznym podejściu, kilka wskazówek znajdziesz tutaj: http://listaemail.iwonagruszka.pl/

 

Jeśli znajdujesz wartość w tym wpisie, podziel się nim ze znajomymi lub na grupach biznesowych. Może się komuś przyda. Dziękuję!

 

JAK DOBRZE BUDOWAĆ SWOJĄ LISTĘ MAILINGOWĄ?

POBIeRZ SUPEAR LISTĘ WSKAZÓWEK

 
 z tym linkiem otrzymasz -15% na usługi w Landingi.pl

z tym linkiem otrzymasz -15% na usługi w Landingi.pl