Jak przeprowadzić prezentację?

Jak przeprowadzić prezentację?

Pytanie: Jak najlepiej przeprowadzić prezentacje pomysłu na firmę. Od czego zacząć ? Co jest najważniejsze? W jakiej kolejności o czym mówić? Jak najbardziej pobudzić zainteresowanie i przyciągnąć wielu klientów? Jak zwalczyć tremę?

Zależy od tego kim jest publiczność i po co przychodzą na Twoją prezentację, czego chcą się dowiedzieć? jaką wartość/korzyść mogą z tego wyciągnąć dla siebie? co Ty chcesz, żeby wyciągnęli z tej prezentacji? Jak chcesz prezentacją wpłynąć na ich życie? 

Wiele firm (z mojego doświadczenia startupów podczas tzw. pitchowania przed inwestorami) popełnia ten błąd, że stawia siebie w centrum robiąc "ja, ja, ja". Nikogo nie obchodzi Twój biznes (sorry, ale nikogo nie obchodzi też mój :) ). Ludzi obchodzi to, co oni z tego będą mieć. Dlatego (może subiektywnie) uważam, że prezentacja powinna stawiać w centrum odbiorcę i wokół niego budować treści. 

Nie zapomnij też o jakiejś fajnej historii oraz szczypcie humoru. 

Dobrym pomysłem jest również (o ile to możliwe) wywołanie jakiejś akcji/reakcji u publiczności. Przykład. Na maturze ustnej z j.polskiego kazałam komisji zamknąć oczy i wyobrazić sobie bitwę pod Grunwaldem. Mówiłam o artystycznej interpretacji historii w literaturze i sztuce. Komisja była zaskoczona, bo nikt im nigdy nie kazał zamykać oczu podczas egzaminu, a dwa, kiedy ich zapytałam, czy widzą w wyobraźni obraz Jana Matejki jak sobie tak wyobrażają, to zaczęli się uśmiechać i kiwać głowami. Dostałam max punktów, a Pani z polskiego zachwycała się prezką jeszcze jakiś czas. 

Wrażenie zrobione 💪. To oczywiście przykład, ale pomyśl, czy jakimś prostym zabiegiem możesz sprawić, że widownia będzie kiwać głową zgadzając się z Tobą - przemawiaj do nich i ich wyobraźni - w przypadku chęci pozyskania klientów - przemawiaj do ich wyobraźni o tym, jaką transformację uzyskają (oczywiście w domyśle dzięki Twoim usługom/produktom)

Jak zwalczyć tremę- ona zawsze będzie. Ale dobrze sobie w głowie przepracować, że: 
1) jesteś wystarczająco dobra 
2) mówisz o tym, na czym się znasz i co kochasz
3) publiczność to też ludzie i Cię nie zjedzą - nikt ich nie zmusił do przyjścia więc przyszli bo chcieli poznać Ciebie i Twoją historię, 
4) przygotuj się dobrze - to da Ci pewność, że wiesz co mówisz

Pytanie “follow-up”: W jakiej osobie mam się zwracać do publiczności ?

To zależy od języka w jakim będziesz mówić. Goethe mówił, że iloma językami władasz, tyle razy jesteś człowiekiem czyli język wpływa na postrzeganie świata, ale też trzeba dopasować do kontekstu sytuacji. Po angielsku mówimy po prostu przez You, ale jeśli jest to bardziej formalne wydarzenie, to bez potocznego języka "you guys". Po niemiecku jest chyba trochę bardziej formalnie tak jak w j. polskim "Bitte Sie", ale tutaj też bym chyba próbowała iść w trochę oficjalny, ale luźniejszy format - przecież nie występujesz przed Komisją Europejską :) a jeśli po Polsku to podobnie - oficjalnie, profesjonalnie, ale bez sztywności. Znowu tutaj zataczamy trochę koło wracając do pytania, kim jest publiczność, bo musisz mówić "ich językiem w ich środowisku/kontekście". 

Fajnie też pomyśleć jakie wartości chcesz przenieść na swój biznes i jakie wartości tym biznesem na klientów i w takim duchu opowiedzieć jego historię.

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

Jak połączyć fanpage z grupą?

Jak połączyć fanpage z grupą?

Jak połączyć fanpage grupą?

  1. Upewnij się, że, że w Twoim szablonie Fanpage’a jest zakładka grupy. (2)

    • jeśli nie widzisz zakładki (2) - w ustawieniach, przejdź w lewym menu do “Szablony i karty” i przeskrolluj do końca, sprawdź czy Karta “Grupa” jest włączona

  2. W zakładce grupy (2) na Fanpage’u znajdziesz przycisk połącz grupę. Możesz tutaj podłączyć wszystkie grupy, których jesteś administratorem. Jeśli nie jesteś administratorem, zobacz punkt 3, a później wróć tutaj.

  3. Aby dodać Fanpage, jako administratora w grupie, przejdź do grupy i rozwiń menu z trzema kropeczkami. Wybierz “Edytuj Ustawienia Grupy” i przejdź do “Powiązane Strony” - powiąż stronę, której jesteś administratorem

inst 1
inst2
Screen Shot 2018-09-26 at 16.46.06.png

4. Możesz teraz wybrać czy chcesz udzielać się na grupie jako profil prywatny czy jako Fanpage.

inst4
 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ?

TEN I WIELE INNYCH TRIKÓW NA FACEBOOKU ZNAJDZIESZ TUTAJ:

 

Jak odkryć, co (jaki biznes) robić w życiu?

Jak odkryć, co (jaki biznes) robić w życiu?

Pytanie: Pytanie do wszystkich tych, którzy mają własny biznes: jak odkryliście co właściwie chcecie robić?: 

Jak podejść do tego od drugiej strony i trochę odwrócę proces: 

OPCJA 1

1. Napisałaś, że piszesz bloga o (z tego co rozumiem) edukacji dzieci. Blog może być świetnym punktem wyjścia do własnego biznesu. Wokół treści, którymi się dzielisz na temat tego, w czym się specjalizujesz (a pisząc bloga budujesz sobie po części pozycję osoby wiedzącej sporo na dany temat czyli eksperta), budujesz równiesz społeczność osób czytających= czyli zainteresowanych tematem= czyli szukających jakichś informacji. Twoim zadaniem jest dowiedzenie się jakich informacji szukają i co ich do Ciebie sprowadza. Jaki mają PROBLEM lub POTRZEBĘ, który możesz rozwiązać lub zaspokoić. 

2. Kiedy znasz już problem/potrzebę musisz się zastanowić w jaki sposób możesz rozwiązywać/zaspokajać problemy i potrzeby najpierw w formie darmowej (budując swoją markę osobista - popatrz na wpis od Joanna Cieślak) , a następnie jaki PRODUKT płatny możesz zaoferować, za który Twoja społeczność będzie w stanie zapłacić (czyli monetyzujesz bloga). U mnie na blogu znajdziesz wpis o tym na jakie sposoby możesz bloga monetyzować. 
Tworzysz wstępną ofertę i testujesz potencjał/zainteresowanie zanim poświęcisz czas i $ na stworzenie ostatecznego produktu. 

3. Jeśli testy zainteresowania wypadną pozytywnie, tworzysz produkt, testujesz, poprawiasz, następnie decydujesz czym jest finalny produkt na sprzedaż, sprzedajesz na coraz większą skalę = biznes.

OPCJA 2

1. Wychodzimy od problemu/potrzeby jakie dostrzegasz - u znajomych, rodziny, w grupach na Facebooku itd. Czy któryś z tych problemów/potrzeb jesteś w stanie rozwiązać wykorzystując którąś z tych pasji, o których wspomniałaś? 

2. Jeśli tak - robisz jak w p.2 z opcji 1. 

3. Jeśli testy zainteresowania się potwierdziły, robisz jak w p.3. opcji 2. 

4. Budujesz treści i markę wokół siebie i produktu. 

Biznes to nic innego jak rozwiazywanie problemów/zaspokajanie potrzeb za pieniądze. Określ co możesz zrobić i działaj. :)powodzenia

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

Jakie powinno być zdjęcie profilowe na Fanpage?

Jakie powinno być zdjęcie profilowe na Fanpage?

Pytanie: Czy to konieczne, aby zdjęcie profilowe na fanpage było zdjęciem twarzy? 

Bardzo dużo zależy od strategii, ale też i od trendów, które jak wszędzie ulegają zmienie. Niewątpliwym jest, że to co dzieje się na zachodzie zaczyna przenikać też i do nas, a na zachodzie bardzo stawia się na budowanie marki osobiste. Kluczowe jest też zrozumienie tego, jak działa świat online, a ten skraca nam do siebie drogę. W internetach raczej nie mówimy do siebie "Dzień dobry, Pani Patrycjo", tylko "Cześć Patrycja". Rozmawiamy ze sobą jak znajomi, a JAKO KONSUMENCI nie chcemy już kupować produktów. Chcemy kupować od ludzi. 

W swojej bardzo popularnej przemowie (40mln odsłon!) na TEDx, Simon Sinek wyjaśnia na swoim Golden Circle, że "people don't buy what you do, but WHY you do it - czyli, ludzie nie kupują tego co robisz, ale dlaczego to robisz. Znowu wracamy tutaj do zmian"trendów". Pokolenie przed nami chciało się bogacić, kupować rzeczy, szczególnie w USA konsumpcjonizmi było bardzo dobrze. 

Nasze pokolenie chce mieć jakąś misję. Czyścimy oceany i protestujemy przeciw plastikowym słomkom. 

No i się rozpisałam. Do rzeczy: budowanie marki osobistej wg. mnie jest bardzo ważne. Jeśli prowadzisz biznes, gdzie jesteś twarzą, to fajnie jeśli faktycznie tą twarzą jesteś i pokazujesz swoje wartości i dlaczego robisz to, co robisz... no chyba, że prowadzisz sklep mięsny ;) ...tu będzie trudniej. Ale jeśli już np. prowadzisz większą agencję marketingową, to Twoi klienci też pewnie docenią, kiedy pokażesz jak fajnie się u Ciebie pracuje. 

I znów zataczając koło - strategia. Przemyśl z czym czujesz się dobrze (bo bycie swobodnym sobą w biznesie to też jeden z wyznaczników sukcesu w tym cyfrowym świecie), a później stań w butach klienta i zastanów się, co jako klient chciałabyś zobaczyć w zetknięciu ze swoją marką 

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

Dlaczego większość kursów online stawia na przedsprzedaż i kampanie?

Dlaczego większość kursów online stawia na przedsprzedaż i kampanie?

Pytanie 1: Dlaczego większość kursów online stawia na przedsprzedaż + kampanie reklamową o określonym limicie czasowym. Moje pytanie brzmi, czy nie korzystniej z punktu finansowego wyjdzie, gdy szkolenie sprzedajemy cały rok

Wszystko zależy od typu kursu np. te, w których uczestniczy prowadzący, są dłuższe i mają formę pewnego rodzaju projektu czyli zaczynają się i kończą w określonym czasie i są zazwyczaj z wyższej półki cenowej warto sprzedawać w systemie open-close (kampaniowym) z kilku powodów: 

1. zaczynając od charakterystki samej platformy - czyli jeśli główną platformą dla sprzedaży i przeprowadzenia ogólnie kampanii marketingowo-sprzedażowej jest Facebooku, to trzeba pamiętać, że charakter tej platformy to charakter społecznościowy- na Facebooku buduje się relacje. W momencie kiedy w swoich działaniach na Facebooku w 99% sprzedajesz, to Twoi odbiorcy się po prostu zmęczą, bo oni jako użytkownicy nie wpadają na Facebooka, żeby kupować. Wpadają tutaj, żeby pogadać ze znajomymi, pooglądać kotki i wrzucić zdjęcia z wakacji. Dlatego, żeby swoich odbiorców nie zmęczyć, lepiej przycisnąć co jakiś czas, ale dać im "odpocząć" i w tym czasie dostarczać im wartości, po którą będą chętnie wracać. 

2. "Przyciskając" promocję w wybranym momencie, łapiesz tzw. momentum: jest Cię więcej, działasz intensywniej, ludzie o Tobie mówią - jedziesz na fali i budujesz zainteresowanie tym, co tworzysz i podsycasz podekscytowanie do takiego stopnia, że kiedy otwierasz koszyk, wiele osób kupi. Ludzie kupują przez emocje więc takie działanie ma sens. Popatrz co sie dzieje przed świętami. Jakie wszystko jest piękne, wesołe i w ogóle same cuda. Ludzie chcą się poczuć dobrze, jeśli im zafundujesz takie uczucie, to zwrot z inwestycji będzie spory. Nie możesz im jednak tego fundować non-stop bo... się im to opatrzy. 

3. Przedsprzedaż daje możliwość pogrania trochę ceną. Kto nie lubi cen promocyjnych? :) 

4. Kampania to wysiłek dla Ciebie. Szczególnie ta pierwsza, ale i do kolejnych musisz się przygotować. I znowu tutaj przez pryzmat typu kursu. Jeśli masz kurs z niższej półki cenowej, gdzie decyzja zakupowa jest łatwiejsza do dokonania, to zautomatyzowany model evergreen jest jak najbardziej ok. Tutaj nie potrzeba aż takiego budowania więzi emocjonalnej produkt-kllient. Ale jeśli masz coś droższego, to musisz się postarać. Szczególnie w świecie nieskończonych możliwości. No i to Twoje staranie też wysysa Twoją energię, więc gdybyś taki produkt miał sprzedawać non stop, wypaliłbyś się bardzo szybko. 

5. Podejście psychologiczne: ograniczoność. Jak już wspomniałam ludzie kupują emocjonalnie. W momencie kiedy zamykasz koszyk, okazuje się, że to czego nie mogą mieć, jest jeszcze bardziej atrakcyjne. Dlatego w ostatni dzień sprzedaż jest wysoka. Wiele osób odkłada prawie do ostatniej minuty. Do tego dochodzi presja czasu, która podkręca adrenalinę, co też niektórych ekscytuje. 

Suma sumarum wszystko sprowadza się do typu produktu i jego ceny. Często mówimy tu o kursach czy programach grupowych. Niektóre sprawdzą się w modelu evergreen, szczególnie te mniejsze, z mniejszym zaangażowaniem, do których można ruch ściągać wieloma kanałami przez content marketing - blog, YT, Instagram, Pinterest, Twitter itd. Inne lepiej sprzedawać przez zbudowanie momentum i w systemie open-close, szczególnie jeśli strategia w dużej mierze opiera się na wykorzystaniu Facebooka.

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

Jak sprzedawać kursy online?

Jak sprzedawać kursy online?

Pytanie 1: Jak sprzedawać kursy open-close (w edycjach). Jak przeplatać sprzedaż z nowymi kursami? Kiedy i czy poprawiać treści?

1. Ja w kursie tzw. open-close, gdzie kurs nie jest zawsze dostępny, robię tak 2-3 w roku. 

2. Przeprowadziłam już 3 edycje. Wszystkie trzy miąły dokładnie ten sam kurs i "opiekę" po zakupie, ale po tych 3 nadszedł czas na odświeżenie. Wcześniej tego nie robiłam, bo były same bardzo dobre opinie i każdy czuł się bardzo zaopiekowany, ale ja sama czuje, że jest jeszcze kilka rzeczy, które mogę dodać, żeby moi kursanci czuli się jeszcze bardziej zaopiekowani niż bardzo :) no i nowe technologie. W przeciągu roku choćby Facebook wprowadził mnóstwo zmian, więc trzeba zrobić aktualizację instruktaży technicznych. Plus zmiany związane z RODO, które też wymusiły zmiany, no więc robi się wersja 2.0 kursu. 

Myślę, że zmiany trzeba wprowadzać w sytuacji gdy:
1. Kursanci sugerują, że coś jest nie tak, czegoś im brakuje do osiągnięcia zamierzonego rezultatu (wiadomo, to trzeba przepuścić przez swoje krytyczne myślenie, bo nie zawsze logika kursu na pewne dodatki pozwala)
2. Zmienia się technologia
3. Wychodzisz z fazy testowej na tzw. "ongoing operations" i chcesz mieć super kurs, bez literówek ;) i może jakichś niedociągnięć, które przy pierwszym podejściu się zdarzają. 

3. Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tym stary-nowy-stary. Kiedy robię kampanię promocyjno-sprzedażową to skupiam się tylko na tym kursie (cały miesiąc przed rozpoczęciem to "wielki szum"+ tydzień otwartego koszyka). Dostęp do aktualizacji (nowy kurs? - czy to o to chodzi), mają wszyscy moi kursanci niezależnie od edycji. 

Zamykam koszyk. Kursanci idą pracować. Ja z nimi. A "publicznie" wracam do swoich normalnych działań...dawnie wartości, dawanie wartości i po chwili oddechu, jeśli mam zaplanowany jakiś inny kurs, zaczynam go promować (tutaj też zalezy czy ten kurs jest w modelu evergreen czy znowu open-close)

Pytanie 2: Co decyduje o tym, że kurs jest dostępny bez ograniczeń (evergreen) a co w systemie open-close (edycje)? 

Na open-close sprzedaję głównie mój flagowy kurs "Biznes To Ty". Jest to 9-cio tygodniowy intensywny program dla przedsiębiorców i ja bardzo aktywnie w tym procesie uczestniczę w postaci różnych spotkań mini i mastermindowych, odpowiadania na pytania itd bo uważam, że po sprzedaży jeszcze bardziej powinnam się zaopiekować kursantami. Dlatego są edycje, bo kursanci idą mniej więcej równolegle. 

W ciągłej sprzedaży mam kursy mniejsze, z którymi każdy może poradzić sobie sam. Są to kursy łatwiejsze, mniej strategiczne, techniczne, które tłumaczę jasnym językiem, tak, że każdy daje radę ogarnać, a w razie czego zawsze jestm do dyspozycji czy to przez email, czy to przez moje sesje Ask Me Anything (na których cotygodniowo odpowiadam na pytania mojej społeczności), albo w mojej darmowej grupie. 

Do systemu przeprowadzania kursów podchodzę głównie pod kątem stopnia trudności i rezultatów kursantów. Wiadomo, że te strategiczno-techniczno-marketingowe muszą być trochę dłuższe żeby mieć sens, ale wtedy też i wsparcie kursanta musi być większe, bo robienie takiego kursu to sinusoida. Raz motywacja jest super wysoka, przy trudnościach trochę spada i trzeba "popchnąć" z zewnątrz, żeby kursant miał rezultat.

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

Jak legalnie umieszczać zdjęcia na blogu?

Jak legalnie umieszczać zdjęcia na blogu?

Pytanie: Jak legalnie umieszczać zdjęcia na blogu?: 

Ja się nie będę wypowiadać, bo to jest rola prawnika, żeby wypowiedział się w swoim polu działania, [może jest jakiś w grupie?], ale poczytaj o prawie cytatu i na jakie działanie Ci pozwala.

Ja od siebie powiem tylko, że jest mnóstwo banków zdjęć z licencjami CC0 (czyli za darmo do wykorzystania prywatnego i komercyjnego), i można fajne zdjęcia wygrzebać. (moja lista z licencjami tutaj, może się przyda -> http://listazdjec.iwonagruszka.pl/ )

 

A tutaj fajny artykuł napisany przez Aleksanrę z LAWMORE, warto przeczytać: http://lawmore.pl/czy-google-sfotografowalo-ta-modelke-o-legalnym-zamieszczaniu-zdjec-na-blogu/

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

Jak promować bloga i Fanpage

Jak promować bloga i Fanpage

Pytanie: Założyłam Fanpage i bloga? Jak dotrzeć do idealnych klientów i jak zachęcać do polubień: 

Co do promocji bloga:

1. Musisz wiedzieć do kogo piszesz i po co tej osobie Twoje wpisy

2. Musisz wiedzieć gdzie go znaleźć w sieci i iść go tam znaleźć

3. Musisz poświęcić na początku więcej, później trochę mniej, czasu na nawiązywaniu relacji i budowaniu swojej marki poprzez dostarczenie wartościowych informacji dla Twojej grupy odbiorców.

4. Dobrze jeśli od razu zaczniesz budować swoją listę mailingową, bo to dobry kanał utrzymywania relacji z Twoimi czytelnikami -> warto tutaj rozważyć stworzenie tzw. freebie (fribika, magnesu, prezentu za zapis) aby jeszcze bardziej zachęcić czytelników, do pozostawienia maila

5. Pisz takie artykuły, którymi ludzie będą sami chcieć się dzielić.

6. Użyj reklam na Facebooku (odpowiedni rodzaj do odpowienich treści - polecam zrobić z tego kurs)

7. Umieszczaj CTA (Call to action) gdzie możesz i zachęcaj do dzielenia się Twoimi treściami

8. Miej cierpliwość, bo to trochę potrwa. To nie jest tak, że wpadasz do internetu i nagle ludzie pchają się drzwiami i oknami.

Kilka może przydatnych artykułów:

1. Tutaj trochę o tym jak rozwijać Fanpage z głową: https://www.iwonagruszka.pl/blog/jak-rozwijac-fanpage-facebooku

2. O marketingu produktów i usług (ale możesz popatrzeć na nie przez pryzmat bloga) https://www.iwonagruszka.pl/blog/jak-promowac-produkt-w-sieci

3. Tutaj o tym jak monetyzować swoje działania w sieci, bo czy chcesz wypromować i później monetyzować czy nie, to i tak te wskazówki warto przeczytać https://www.iwonagruszka.pl/blog/jak-zmonetyzowac-bloga-biznes-online

4. Jeśli zdecydujesz się na listę mailingową: tutaj jest zestawienie narzędzi do marketingu email i automatyzacji maili: https://www.iwonagruszka.pl/blog/systemy-do-wysylki-newslettera

5. I na koniec lista o tym, jak przyciągać fanów i klientów. http://listaemail.iwonagruszka.pl/

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

Probemy z rozdzielczością w Canva i inne triki

Probemy z rozdzielczością w Canva i inne triki

Canva - problemy z rozdzielczością

Jeśli macie problem z rozpixelowanym zdjęciem w tle po wgraniu do Facebooka (Facebook obniża jakość z kilku powodów), użyjcie wymiarów niestandardowych przemnażając wymiary standardowe. Np. cover ma wymiary 828x315px . Zamiast tego użyjce 2484x945px. W wymiarach niestandardowych nie będziecie miały szablonów, więc możecie najpierw zrobić takie zdjęcie w tle jakie chcecie, a następnie odtworzyć w wymiarach niestandardowych. 

Canva-rozdzielczosc.png
 

Canva - koniec problemów z polskimi czcionkami

Lista czcionek sortuje się wg. języka używania narzędia i te z polskimi znakami wyskakują na szczycie listy.

canva-polskie-czcionki.jpg
 

Canva - tworzenie ebooka

Screen Shot 2018-07-25 at 01.00.11.png
 

Canva - wyjustowanie do prawej i lewej

canva-justowanie.png

Canva - logo

logo w canva.png
 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

W moim kursie Canva, który otrzymuje same pozytywne opinie znajdziesz nie tylko triki, ale mnóstwo sposobów na to, by Twoja marka online wyglądała zjawiskowo! i to bez Photoshopa!

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

Czy można wystartować z biznesem online bez bloga?

Czy można wystartować z biznesem online bez bloga?

Pytanie: Czy któraś z Was wystartowała ze swoją stroną i umieściła na niej ofertę od razu, a bloga pisała jako dodatkowy sposób promocji a nie główny cel? W takim wypadku, ile czasu zajęło Wam zbudowanie zaufania odbiorców i pozyskanie pierwszych klientów? Jak pokazać od początku, że ma się wiedzę i umiejętność do przekazania innym, nawet mimo młodego wieku i relatywnie niedużego doświadczenia w danej branży? Innymi słowy, jak Wy budowałyście zaufanie? I po jakim czasie wypuściłyście Wasz pierwszy kurs?

Ewelina, blog jest fajnym dodatkiem do biznesu. Pozwala na pozyskanie dodatkowego ruchu, jest źródłem wartościowych treści dla Twoich potencjalnych klientów, ale nie jest czymś koniecznym od dnia 0. Podobnie strona internetowa. Oczywiście dobrze to wszystko mieć, ale jeśli dopiero zaczynasz, to nie musisz mieć wszystkiego na raz. 
Najważniejsze do zacząć od badania rynku i sparowania potrzeb potencjalnych klientów Twojej oferty z Twoimi możliwościami i tym co robisz. I od tego trzebaby wyjść. Co i dla kogo robisz? Jaką korzyść będą te osoby miały z Twojej pomocy? Jaką potrzebę zaspokoisz? Jaki problem rozwiążesz? Ludzie płacą za otrzymanie wartości/korzyści. 

Ja swoje kursy sprzedawałam bez bloga/strony (jeśli chodzi o blog, to mogłabym robić lepszą robotę, ale pisanie nie przychodzi mi łatwo). Bardzo fajną formą budowania zaufania jest robienie transmisji na żywo. U mnie super zadziałała na początku seria webinarów, w której wspominałam o tym, że planuję stworzenie programu flagowego. Kiedy dałam ofertę ze stroną sprzedażową miałam już chętnych na ten program, który wcale nie jest tani, a w wersji VIP to już w ogóle trochę kosztuje. 

Dostarczaj wartość, dziel się wiedzą, pokazuj swoje możliwości pod kątem tego, jak możesz tym swoim potencjalnym klientom pomóc. Rozmawiaj z nimi, a oni sami w pewnym stopniu powiedzą Ci, czego potrzebują i oferując im "odpowiedź" w postaci kursu, możesz śmiało monetyzować bo ludzi nie interesuje czy np. piekarz ma 1000 "lajków" na Facebooku, ale czy chleb, który u niego kupią, zaspokoi ich głód :) Na potwierdzenie swoich kompetencji masz pewnie doświadczenie/wykształcenie/pasję.

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

 

Jak skutecznie wypromować nowy produkt?

Jak skutecznie wypromować nowy produkt?

Pytanie: "Jak skutecznie wypromować nowy produkt? Od czego zacząć? Chce przede wszystkim zbudować profil na instagramie i fanpage.. no i rzecz jasna storytelling"

 

PODOBAJĄ CI SIE MOJE SuPEAR PORADY?

CHCESZ ZE MNĄ PRACOWAĆ?? 

możesz na kilka sposobów:

O mamma mia temat rzeka ze sposobem reklamy  :) ale najskuteczniejsze online obecnie są przede wszystkim interakcje i nawiązywanie relacji poprzez dostarczanie wartości swoim potencjalnym klientom - w Twoim przypadku, zgaduję, że głównie rodzicom małych dzieci. Musisz nauczyć się nie wciskać swoich produktów, a raczej odpowiadać na potrzebę jaką mają.

Poszukaj grup na Facebooku, gdzie takie osoby przebywają i obserwuj o czym rozmawiają i gdzie możesz dodać im wartość odpowiadając na komentarz, pytanie itd. 

Drugą najskuteczniejszą formą jest oczywiście reklama na Facebooku. Musisz ją dobrze ustawić, żeby trafiała do tej grupy, na której Ci zależy najbardziej. Jeśli nie masz żadnej listy mailingowej, możesz spróbować pozyskać dobre leady (czyli emaile) oferując jakąś darmową treść (w zamian za zapis na newsletter) i przekierowując do tej treści ustawiając reklamę na Facebooku pod kątem zainteresowań, albo targetując (czyli kierując reklamę do) społeczność FanPage'y np. możesz testować jakie rezultaty będzie miała dla Ciebie reklama skierowana do społeczności np. 5-10-15. 

(na marginesie- reklamy polecam ustawiać w Power Editorze). 

Oczywiście możesz też co jakiś czas wrzucić linka do siebie pod postami do tego przeznaczonymi - na wielu grupach takie posty występują co jakiś czas. Warto pomyśleć o tym, jak przedstawisz swój biznes proponując unikalną wartość. 

Możesz zaoferować zniżkę za polecenie, albo wejść we współpracę z biznesem oferującym komplementarne (uzupełniające bądź podobne) usługi skierowane do tej samej grupy odbiorców. 

Możesz też zacząć pisać treści na blogu i zbierać tam społeczność (bardziej długotrwała strategia).

Instagram - (standardowe techniki) dobre, wysokiej jakości zdjęcia, regularne postowanie, znowu - interakcja z idealnym klientem, odpowiednie hashtagi i czas czas czas. Kiedyś miałam konto podróżnicze do promocji platformy, którą budowałam i zbudowałam tam dużo relacji z podróżnikami, ale pochłaniało to dużo dużo czasu. 

Przede wszystkim wyznacz sobie cel. Najpierw mały, specyficzny. Określ swoją niszę klientów i tego, gdzie mogą być. Zacznij z nimi rozmawiać. Najlepiej przez telefon. Odkryjesz ich potrzeby. I rób to na coraz większą skalę. Takimi iteracjami.

 

Jak promować firmę sprzątającą

Jak promować firmę sprzątającą

Iwona Gruszka Marketing to jest dzika bestia. Neil Fitzgerald, prezes Unilevera mawiał "gdyby ktoś zapytał mnie (...) która połowa moich reklam poszła na marne, najprawdopodobniej odpowiedziałbym, że zmarnowało się 90%, ale nie wiem które", i choć teraz mamy super narzędzia do mierzenia konwersji, kosztów pozyskania klienta, efektywności reklamy czy stopnia jej 'trafności',